WERKWIJZE

Iedere film of serie films vraagt om een specifieke aanpak. Dus per opdracht/serie doorlopen we een aantal fasen om dit te bereiken:

  • Briefing/brainstorm: een beschrijving van het doel en de weg daarnaar toe
  • Concept/prijsopstelling: naar aantal draaidagen, planning en opleverdatum
  • Opdrachtbevestiging
  • Opnamen
  • Montage
  • Viewing: samen bekijken we het resultaat, en bespreken we wat er nog nodig is.
  • Eindmontage: correctie/titels/mixage.
  • Oplevering
  • De doorlooptijd van briefing tot oplevering hangt af van het aantal draaidagen en de termijn waarop deze te plannen zijn.

PORTFOLIO. Filmpjes zijn booming! En in te zetten voor heel veel doeleinden.

Via Cultura helpt u om uw verhaal te vertellen.

ADVERTEREN

Bij Via Cultura staat nieuws en verbinding centraal in alles wat we doen: verbinding met de burgers uit de Drechtsteden en de organisatie die zich richt op de burger. We zijn trots op deze actieve, bruisende streek en verbinden u graag met uw gewenste publiek. Laat u inspireren door de mogelijkheden die er zijn op onze website, en tv en radio. Welke boodschap u ook heeft: op onze kanalen heeft u voldoende ruimte om uw boodschap te communiceren in reclameblokken. Naast reclame kunt u ook met programmasponsoring of crossmediale concepten aandacht op onze kanalen creëren.

AUDIOPRODUCTIES / RADIOCOMMERCIAL

Meer naamsbekendheid opbouwen of een actie promoten van uw organisatie? Radioreclame is een bewezen manier om uw doel te bereiken.

Via Cultura maakt radiocommercials voor gemeenten, instellingen en organisaties. De spots worden uitgezonden op lokale radiostations. Onze professionals denken graag mee over hoe de audioproductie het beste aansluit bij de doelstelling van uw organisatie.

Uw evenement extra kracht bijzetten? Wij verzorgen ook een live radioprogramma vanaf locatie. Denk hierbij aan een debat, congres, festival of open dag.

VAN “BEDRIJFS”FILM TOT DOCUMENTAIRE

Onze aanpak is bij uitstek geschikt om de passie van medewerkers van een organisatie over te brengen of complexe vraagstukken in korte tijd inzichtelijk te maken. U kunt met video content uw (online) organisatieprofiel aantrekkelijker maken of kijkers emotioneel betrekken. Denk daarnaast aan de evaluatie van projecten, een overzicht van best practices of een film ter inspiratie.

COMMERCIALS / INFOMERCIALS

Van pril concept tot scherpe commercial! Of infomercial!  Met onze ervaring kunnen wij ervoor zorgen dat uw product, dienst of organisatie bij klanten en prospects in de schijnwerpers komt te staan. Televisie kijken doen we allemaal, wel ruim drie uur per dag (200 minuten), blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. Televisie is dan ook een medium waar u veel mensen mee kunt bereiken. We kunnen u adviseren bij welke omroep en/ of welk kanaal u deze commercial het beste kan uitzenden om uw doelen te bereiken.

COMMUNICATIE EN ZORGTRANSITIE

Niet over, maar met mensen…  Communicatie over de zorgtransitie in uw gemeente of in uw organisatie kunt u ondersteunen met online video volgens deze methode:

  • om cliënten te informeren,
  • om medewerkers te informeren of te trainen,
  • om de gemeenteraad te informeren over de stand van zaken,
  • ter ondersteuning van informatieve folders, krantenberichten en de website.

Online video is een krachtig middel voor inhoudelijke informatie overdracht naar een specifieke doelgroep. Praktijkvoorbeelden geven klanten inzicht in de nieuwe werkwijze, en in wat hen zelf te wachten staat. Helderheid en eerlijkheid creëren draagvlak voor verandering. Juist omdat het brede aanbod van zorg steeds meer maatwerk is, hebben klanten en medewerkers behoefte om kennis op te doen en te delen. Dat kan met een serie online video’s, of met een digitaal platform met praktijkvoorbeelden en sprekers. Geschikt voor interne communicatie in de organisatie, of juist openbaar online.

DOELGROEP INTERVIEWS

We gaan direct in gesprek met uw doelgroep, klant of medewerkers. Wie zijn zij? Wat willen zij? Wat is hun verhaal of wens?

De interviews dienen 2 doelen: een kwalitatief onderzoek naar de mening van de doelgroep en we zien de doelgroep zelf in beeld. Daardoor ontstaat draagvlak en sympathie voor uw boodschap. De filmopnamen vinden plaats op locatie. Deze interviewvorm is inzetbaar voor social media campagnes. En het kan ook de aanjager zijn om interne vraagstukken bespreekbaar te maken of een verandertraject op gang te brengen.

Interviewen is goed luisteren en de juiste vragen stellen. Ervaren programmamakers zorgen voor boeiende gesprekken met de doelgroep

DOELGROEP FILMT (ZICH)ZELF

Samen met uw communicatie deskundigen ontwikkelen we een spannende campagne voor social media of e-learning.

We stellen een redactie samen, van mensen uit uw doelgroep. Bijvoorbeeld uit het klantenbestand van de afdeling Werk en Inkomen, of een specifieke groep jongeren, ouderen, cliënten, of medewerkers.

Daarnaast krijgen we een communicatie opdracht: bijvoorbeeld voor een interne campagne of voor publieksvoorlichting, met een specifiek doel en thema.

De redactie krijgt eerst filmtrainingen: camera, geluid, interview-techniek. Samen met de redactie maken we reportages die uw communicatie doelstelling uitdragen: sympathiek, eerlijk en dicht op de huid.

EVENT REPORTAGES (ook LIVESTREAMING)

Videoverslag van een debat, congres of evenement online. Met de event-reporters vergroot en verlengt u de beleving van een debat, congres of festival via social media. De bezoekers kunnen na afloop herinneringen en hoogtepunten terughalen. Omdat op een live-event vaak verschillende experts en sprekers of bands, artiesten, kunstenaars samenkomen is juist dit het moment om hun bijdrage voor uw organisatie goed in beeld te brengen.

De reportages zijn kort en krachtig met de juiste mix van toon en inhoud die u kiest. Extra mogelijkheden:

  • De films voor plenaire vertoning tijdens het evenement kunt u ook laten maken door

ons.

  • Het event kunt u plenair afsluiten met een dag-compilatie op groot scherm.
  • De content kan openbaar of besloten geplaatst worden op een eigen Youtube kanaal. Dus ook voor live-events met een besloten karakter.
  • De volledige registratie van de presentaties kan achteraf.

Leuk als aandenken, maar zeker ook nuttig om bijvoorbeeld sponsoren te bedanken, of voor een volgende editie over de streep te trekken.

FUNDRAISING

Laat een enthousiasmerende film zien om mensen te overtuigen om uw organisatie of goed doel te steunen. Gebruik een opvallende video tijdens een presentatie om een grote opdracht binnen te halen.

INTERNETVIDEO

Een website zonder film en video is eigenlijk niet compleet. Presenteer uw organisatie via internetvideo en bereik meer mensen. Video is makkelijk te verspreiden via social media en andere online kanalen. Dit zorgt voor meer bereik en meer betrokkenheid. Bedenk goed welke boodschap u wilt overbrengen, dan denken wij mee en maken een mooie film voor op uw website.

KORTE DOCUMENTAIRE

Een stijlvol gefilmd kort documentaire portret kan precies de juiste toon raken. Drie pakkende online minuten geven een blik in een andere wereld. Met een lach en een traan filmen en analyseren we documentaire situaties. Als ware de camera een vergrootglas. Een kort online documentaire portret heeft inhoudelijke gelaagdheid, en slaat de spijker op zijn kop.

ONDERZOEKSFILM

Veel organisaties doen onderzoek. Maar hoe presenteert u dit onderzoek het beste naar de buitenwereld? Een film is ideaal om onderzoek op een begrijpelijke manier te laten zien, in korte tijd samen te vatten en een gezicht te geven aan de mensen waar het om gaat. Als kijkers dan geprikkeld zijn, gaan ze verder lezen of zich verdiepen in het onderwerp.

REPORTAGE

Een videoreportage kunt u inzetten als kort verslag van een bepaalde gebeurtenis. Deze vorm is met name geschikt voor bijeenkomsten, projecten, congressen en acties. De reportage bestaat uit (sfeer)beelden, reacties van betrokkenen en bijvoorbeeld interviews met experts. Een reportage is uitermate geschikt om te delen via diverse online kanalen zoals de cross mediale Drechtsteden-website Via078.nl. Dit leidt tot een breder publiek en meer bereik.

TOPICSTARTER

Video is een krachtig medium om een onderwerp in te leiden. Een videofilm als topicstarter kunt u inzetten ter introductie van een onderwerp bij een congres, een spreker op een bijeenkomst en natuurlijk op een website. Ook kunt u goede voorbeelden in beeld brengen ter inspiratie van anderen. Film brengt emoties over en vormt daardoor een goede aanleiding tot een gesprek of discussie.

WEBSERIE

Soms is het beter om een aantal korte videofilms te maken in plaats van één langere film. Met name op internet is de aandachtsspanne kort en zijn mensen op zoek naar waardevolle informatie. Maak bijvoorbeeld een webserie over verschillende klantervaringen of breng verschillende expertises van uw organisatie of instelling in beeld. Hoe meer aanbod, hoe beter vindbaar u bent.

WEBSITES 

Een website is hét uithangbord voor ieder bedrijf. Wij maken een persoonlijke, creatieve en professionele website die goed gevonden wordt. In samenwerking met lokale partners verzorgt Via Cultura de realisatie van hoogstaande websites voor organisaties en instellingen in de Drechtsteden. Daarmee realiseren we het optimale resultaat voor uw website.

ZAKELIJKE STORIES

Verhalen kunnen mensen raken, verbinden en bewegen. Vooral als het de verhalen zijn van de mensen in uw organisatie/instelling. Klanten en medewerkers identificeren zich met een corporate story beter dan met een reclameboodschap of met cijfers en feiten. Verhalen werken op gevoelsniveau. Voor een corporate story gaan we op zoek naar de essentiële en oorspronkelijke verhalen die uw communicatiedoelen ondersteunen.

Wanneer inzetten?

  • om uw visie en kernwaarden uit te dragen.
  • om draagvlak te creëren bij medewerkers in het veranderen van de organisatiecultuur.
  • als marketingmiddel voor het gewenste gevoel bij de organisatie.